איזה שיק! עיצוב בסגנון רטרו

הבית של סבתא מעולם לא היה מחובר כל-כך לסגנון העיצוב הפופולארי. אופנת הרטרו שהפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות שואבת את ההשראה מהעבר, ובעיקר מהתקופה הפוסטמודרנית. אז מהו בעצם עיצוב בסגנון רטרו? הכוונה היא לקחת חפצים חדשים ולתת להם את המראה הישן, הנוסטלגי בעל שמחת החיים של פעם. השימוש הוא יותר בחומרים כמו עץ, בד ופלסטיק שמעניקים את החמימות של פעם ופחות בזכוכית ונירוסטה המודרניות שמשדרות קרירות.

לכו על צבעוני

אחד המאפיינים הבולטים של עיצוב בסגנון רטרו הוא צבעוניות. הצבעים הם בדרך כלל בגוונים בהירים ושמחים כמו ירוק, כתום, צהוב וסגול. שיטה אחת שאתם יכולים לאמץ היא ללכת על רהיטים גדולים בצבעים ניטרליים – למשל ספה לבנה, והפרטים שמסביב בצבעים שונים שיכניסו אווירה של פעם ושל שמחה לבית. אלה יכולים להיות וילונות, השטיחים, הכריות ועוד. מלבד צבעוניות, סגנון הרטרו מתאפיין בהדפסים גרפיים כמו עיגולים או קווים. תליית וילונות גלילה או הדבקת טפט שיש עליו הדפס שכזה תעשה את העבודה.

הפרטים הקטנים עושים את ההבדל

עם כל הכבוד לספות, לוילונות, לשטיחים ולרהיטים הגדולים בבית, אם אתם רוצים להשיג מראה מסוים, תשקיעו בפרטים הקטנים. מנורה פשוטה, אפילו כזאת שכבר יש לכם בבית יכולה להפוך לפריט רטרו מעודכן על ידי החלפת האהיל בלבד. גם הכלים שיש לכם במטבח או מצרי החשמל כמו מעבד מזון או מכונת קפה יכולים להשתתף בהסבה העיצובית. את ריפודי הכיסאות או הספות אפשר להחליף גם כן כך שיתאימו לרוח העיצוב החדשה של הבית, דבר שגם יחסוך לכם בהוצאות. פריטים כמו שידה, מסגרת לתמונה, אגרטל, קופסת אחסון – כל אלה הם הדברים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול.

הוילון הישן של סבתא ביחד עם רהיטים חדשים

כשאתם מחליטים לעצב מחדש את הבית, אתם לא חייבים לעשות את זה בצורה טוטאלית ולקנות מחדש את כל הרהיטים בבית. אם תשאירו חלק מהרהיטים הקיימים ותוסיפו להם פריטים בסגנון רטרו תצרו בית בסגנון מודרני עם נגיעות של פעם וזה מה שיתן לו את הטאץ’ המיוחד. אפשר למשל לשלב וילון או ספה בסגנון רטרו, כך שעם הכניסה לחדר תחושו באווירה הנוסטלגית, אך היא לא תשתלט על החדר ותהפוך אותו למבוגר מדי לטעמכם.

שיטוטים בשוק הפשפשים

היום ישנן חנויות שמוכרות פריטים חדשים בסגנון רטרו שבהן תוכלו למצוא כמעט כל מה שתרצו, אך מה יותר טוב מההרגשה שיש לך ביד את הדבר האמתי? למרות שרטרו מתייחס לחפצים חדשים בעלי מראה ישן, המקור תמיד עולה על החיקוי. אם תסתובבו בשווקים שונים בארץ תוכלו להיתקל בפריטים אותנטיים שתוכלו לקנות. אם יתמזל מזלכם אולי מי שימכור לכם אותם יכיר את ההיסטוריה שלהם וכך תוכלו לקנות פריט שהוא יפה ומתאים לטעם שלכם ויש מאחוריו סיפור מעניין.

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תאמינו או לא, אבל טפטים לקיר עושים קאמבק! מעצבי פנים נורא אוהבת לעשות שימוש עם טפטים מעוצבים. למה? כי היום יש עיצובים חדשים וסטייליסטים לבתים. טפטים מעוצבים שיכולים להעניק שיק מיוחד לכל חדר. הם מעניקים מימד שונה של אופי לכל חדר. אז אם אתם מחפשים טפטים לקיר, בידקו את הטפטים המעוצבים שלנו. מגוון טפטים המותאמים לכל חדר וחדר.
וילונות בד הם פיתרון עיצובי טקסטילי פשוט וזול על מנת להשלים את עיצוב החדר או הסלון שלכם. יש לנו מבחר גדול של דוגמאות וסגנונות. אל תוותרו על וילון לחדר, הוא מעשיר ונותן תחושה ביתית וחמימה
[wc_errors]