אור וצבע – איך בוחרים את הצבע הנכון לוילון הבד שלנו ?

וילונות בצבעים

חלק חשוב מנוכחות הוילונות בבית הוא ההשפעה שלהם על האור, הצל והצבעים בחדרים בהם הם נמצאים. בין אם זה וילון בד דק, וילונות חצי שקופים ומצלילים, או דווקא וילונות רטרו כבדים, תהיה להם, ולצבע שלהם, השפעה כבדת משקל על האווירה והתחושה בחדר. הם צריכים להיות בצבע הנכון והמתאים ביותר לחדר. אפשר כמובן, ברוב המקרים לבחור בצבע הלבן, הנקי והפשוט, אבל לפעמים זה פשוט לא מספיק. כשאנחנו מעוניינים בוילונות עם אמירה עיצובית קצת יותר משמעותית, הצבע הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בבחירה.

צבע כמוטיב חוזר

אפשרות אחת היא להשתמש בוילונות בעלי דוגמא, הדפס או תבנית, המתאימים במיוחד לאלו שרוצים צבע ומראה דומיננטי. במקרה כזה, העיקרון הוא לבחור הדפס בעל רקע או דוגמא המתכתבת עם צבע הקיר. למשל, אם הקיר שלכם צבוע לבן, שנהב או שמנת, אפשר למצוא הדפס שהרקע שלו בצבע דומה. אם אתם דווקא מעדיפים קירות צבעוניים, העיקרון דומה, והדוגמא – או לחילופין הרקע – צריכים להתאים לצבע הקיר. הסוד הוא שאין סיבה לבזבז זמן על חיפוש הצבע המדויק. אפשר לבחור בגוונים קרובים, בהירים או כהים יותר לבחירתכם בעד שתי דרגות מגוון הקיר. גם כך העיניים שלנו יתפסו את הצבעים כדומים או כמעט זהים, ואפקט המוטיב החוזר יישמר.

מונוכרום – הצבע האחיד

רבים, לעומת זאת, מעדיפים דווקא את המראה האחיד והשימוש הקלאסי יותר בצבע אחד. בחירה כזו יכולה להדגיש את האופי של החדר, ולהבליט קו עיצובי חזק ובולט. כמו כן, זה יכול לעבוד כמובן בלבן, וגם בצבע. אלו שמעדיפים את האפשרות הזו, יבחרו בד בצבע דומה לצבע הקיר שלהם, מאותה משפחת צבעים, אך נדגיש כי מומלץ לבחור בגרסה בהירה או כהה יותר. בניגוד לאפשרות השימוש בצבע כמוטיב על גבי הדפס, כאן חשוב לאפשר שבירה קלה בצבע שתמנע עומס על העיניים. אפשר לשחק עם הבחירה הזו ולבחור גוונים קרובים יותר או פחות לפי טעמכם, וגם לבחור בין גוונים בהירים יותר או דווקא כהים יותר מהקיר. אם אתם מעדיפים לשמור על גוונים קרובים, הקפידו על כלל בחירת הגוון במרחק שתי או שלוש דרגות לכל היותר מגוון הקיר.

כאמור, הבחירה המונוכרומטית יכולה לעבוד טוב גם בלבן (הבחירה הקלאסית), תוך משחק בין גווני השמנת או השנהב.

שלמות עם צבעים משלימים

שיטת השלמת הצבעים היא אחת השיטות הבסיסיות, או הקלאסיות, שאפשר להשתמש בהן. יש כמה דרכים להגדיר צבעים משלימים, והמוכרת שבהן היא התאמה בין צבע הנוצר מערבוב של שני צבעי יסוד יחד עם צבע היסוד הנותר. כך למשל, כתום, הנוצר מערבוב של אדום וצהוב, הוא צבעו המשלים של הכחול. לעיתים הניגוד עושה רושם כה עז, עד שעדיף לא להשתמש בשיטה זו עם בדים וקירות בצבע אחד, אלא לשלב בדים בעלי דוגמאות וצבעים נייטרלים. למשל, על קירות כחולים אפשר להשתמש בוילונות המשלבים דוגמא בכתום ובלבן. אפשרות אחרת ליצירת ניגודיות היא שימוש בצבעים כהים מאוד אל מול קירות בהירים (או להפך). כך, לדוגמא, וילונות בצבע סגול-יין, יבלטו מאוד על רקע קיר לבן.

וילון גלילה הוא אביזר עיצובי משלים וחשוב ולכן עליו להתכתב עם האוירה שאנו רוצים ליצור בחדר, עם זאת לוילון גם תפקיד פונקציונאלי חשוב באפקט ההצללה והכנסת האור. לכן, בעת בחירת הצבע והדוגמא יש לקחת בחשבון גם את נושא התאורה. השוק היום מציע מגוון של פתרונות ומומלץ להתייעץ עם מעצבי וילונות שיוכלו להתאים את הוילון גם מבחינה עצובית וגם מבחינה פונקציונלית.

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תאמינו או לא, אבל טפטים לקיר עושים קאמבק! מעצבי פנים נורא אוהבת לעשות שימוש עם טפטים מעוצבים. למה? כי היום יש עיצובים חדשים וסטייליסטים לבתים. טפטים מעוצבים שיכולים להעניק שיק מיוחד לכל חדר. הם מעניקים מימד שונה של אופי לכל חדר. אז אם אתם מחפשים טפטים לקיר, בידקו את הטפטים המעוצבים שלנו. מגוון טפטים המותאמים לכל חדר וחדר.
וילונות בד הם פיתרון עיצובי טקסטילי פשוט וזול על מנת להשלים את עיצוב החדר או הסלון שלכם. יש לנו מבחר גדול של דוגמאות וסגנונות. אל תוותרו על וילון לחדר, הוא מעשיר ונותן תחושה ביתית וחמימה
[wc_errors]