וילון לכל שעה איך בוחרים וילון נכון

וילונות לחדר שינה

השבוע נחזור לשאלה הבסיסית ביותר, זו שמטרידה כל קונה, משפץ, מעצב פנים, או בקיצור, כל מי שמעוניין להוסיף טאץ’ וייחוד לחדר שלו באמצעות וילונות. כל מעצבי הפנים ימהרו לספר שוילונות ממש “עושים את החדר”. אבל בשביל שישפיעו בצורה המבוקשת, צריך לבחור אותם נכון. והבחירה לא פשוטה כלל! צבע ובד, אורך ובטנה, לקנות מוכן מהמדף או אולי לתפור במיוחד? יש כל כך הרבה החלטות לבצע, ואנחנו כאן ננסה לעזור לכם לכוון קצת יותר טוב בשביל לקבל את הוילון שאתם צריכים.

צבע ובד

הבד, כחומר הגלם, הוא אחד החלקים המשמעותיים והחיוניים שיש להתייחס אליהם בבחירת הוילון, והוא זה שיכתיב כיצד וילונות לסלון ימלאו את תפקידם ויעמדו בפגעי הזמן. אם אתם מחפשים את המראה המתקפל באלגנטיות כשהוילונות סגורים, התרחקו מבדים כבדים מידי. לעומתם, בדים קלים מידי יפריעו לוילון ליפול בצורה שאנחנו רוצים. ההחלטה המדוייקת תביא לאפקט הנכון.

לבד, לעוביו ולצבעו יש גם השפעה על האור הנכנס לחדר. אחת העצות השימושיות בעת שיטוט וחיפוש בדים מתאימים היא לנסות ולהסתכל על הבד אל מול חלון מואר. קחו חלק נכבד מהבד, כך שידמה בצורה הטובה ביותר את האפקט המתבקש כשמניחים וילון, והסתכלו עליו מול החלון. כך תוכלו לקבל מושג מסויים על הצורה בה האור עובר דרכו וכיצד הוא ייראה אצלכם על הקיר.

זכרו כי היחסים של הוילון עם האור הם דו כיווניים. הוילון משפיע על האור הנכנס לחדר, ואילו האור משפיע על הוילון. אור השמש גורם לדהיית צבע הבד, ואם אתם חוששים מכך תעדיפו אולי בדים כהים שדוהים לאט יותר או בדים ממש בהירים שבהם תהליך הדהייה לא יורגש כמעט.

אורך ובטנה

בישראל החמה אין ממש צורך בבדים עבים שימנעו כניסת קור, אבל לעיתים אנו רוצים אפשרויות שיעזרו לנו לעמעם את האור. צרכים אלו יכולים לעזור להכתיב את הבחירה באורך הוילון ובתוספות בדים לבטנה שיעזרו להחשיך ביותר יעילות. הבנת הצרכים בשילוב עם הסגנון העיצובי החדר הם בין הגורמים המשפיעים ביותר לגבי בד, אורך וסוג הביטנה.

מעבר לכך, אורך הוילונות הוא בעל משמעות עיצובית. תלייה גבוהה תיתן אפקט דרמטי ותחושה של גובה לחדר. גם בתחתית תוכלו לבחור בין מראה קלאסי – וינטאג’י, בו שולי הוילון ארוכים ומתקפלים על הרצפה, ובין מראה מודרני יותר בו השוליים כמעט ולא נוגעים בה. כמובן שחלונות, בניגוד לדלתות גדולות, ידרשו וילונות קצרים יותר לרוב. ואל תשכחו שניתן תמיד לבחור להוסיף גם בד המכסה את פאנל התלייה.

וילונות מן המוכן או בהתאמה אישית?

כאן המקום להזכיר שבעת ביצוע הבחירות והקניות חשוב לשים לב לצרכים עבורם אנו מעוניינים לקנות את הוילון. האם מדובר בחדר מואר שצריך לעמעם, או שהמטרה היא דקורטיבית בעיקרה? באילו צבעים צבוע החדר המדובר ולאיזה כיוון הוא פונה? לוילונות בהתאמה אישית יש יתרונות רבים משום שאנו יכולים לבחור את הבדים, להתאים את האורכים במדויק לצרכינו וליצור תחושה של התאמה מושלמת. מצד שני, הדבר דורש תקציב שלא תמיד נמצא בידינו. למרבה המזל, קיימים היום פתרונות רבים ומגוונים מן המוכן למרבית הצרכים של רובנו. וילונות בד בשלל צבעים, וילונות זברה מודרניים, וילונות רומאיים בהירים, האפשרויות רבות מספור, ורק נשאר ללכת ולבחור.

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תאמינו או לא, אבל טפטים לקיר עושים קאמבק! מעצבי פנים נורא אוהבת לעשות שימוש עם טפטים מעוצבים. למה? כי היום יש עיצובים חדשים וסטייליסטים לבתים. טפטים מעוצבים שיכולים להעניק שיק מיוחד לכל חדר. הם מעניקים מימד שונה של אופי לכל חדר. אז אם אתם מחפשים טפטים לקיר, בידקו את הטפטים המעוצבים שלנו. מגוון טפטים המותאמים לכל חדר וחדר.
וילונות בד הם פיתרון עיצובי טקסטילי פשוט וזול על מנת להשלים את עיצוב החדר או הסלון שלכם. יש לנו מבחר גדול של דוגמאות וסגנונות. אל תוותרו על וילון לחדר, הוא מעשיר ונותן תחושה ביתית וחמימה
[wc_errors]