איך מוצאים את המקום הנכון להתקנת מסילות לוילונות?

וילונות לחדר שינה

מסילות לווילונות הן בו זמנית גם צורך פרקטי (כי איך נתלה את הווילונות בלעדיהן?) וגם בעלות משמעות עיצובית. גם בחירת המיקום היא לא עניין של מה בכך, והמסילות צריכות להיות מותקנות במקום המתאים לנו מבחינת גובהן ומיקומן ביחס לחלון. באופן כללי, וילונות נתלים בדרך כלל כך שהם מכסים את כל החלון, משקופיו ואדניו. עם זאת, אם אתם בעלי ילדים אולי תעדיפו לתלות את הווילון כך שיגיע רק עד אדן החלון על מנת למנוע מצב בו הילדים מושכים את הווילון ומפרקים את המסילה. קביעת מיקום המסילה צריך להתחשב גם במיקומים האפשריים של היתדות הננעצים בקיר על מנת לאבטח את המסילה. אם אתם אנשי “עשה זאת בעצמך” תוכלו להתקין את המסילה והווילון בעצמכם. לכן אספנו עבורכם מספר עצות וטיפים שימושיים (ההוראות מתאימות לקביעת מסילות עבור וילונות בד סטנדרטיים).

מה תצטרכו?

כדי להתקין בעצמכם את מסילות הווילונות שלכם תצטרכו כלי עבודה, סולם, פלס, סרט מדידה ועיפרון לסימונים.

התקנת מסילה סטנדרטית

אלו המרחקים הסטנדרטיים הנהוגים בעת התקנת מסילות הווילונות. העקרונות קבועים, התאימו את המרחקים המצויינים כאן לצרכיכם.

  • מדדו כ-5 סנטימטרים משמאל ומימין לפינות העליונות של משקוף החלון וסמנו בעיפרון את המיקום.
  • מדדו את המרחק בין קצהו העליון של המשקוף העליון לבין התקרה. סמנו את חצי המרחק הזה משני צידי החלון, כך שהסימונים יימצאו בקו ישר עם פינת המשקופים המתאימה להם.
  • מצאו את הנקודות המתאימות בגובה זה לקביעת היתדות שבבסיס המסילה. סמנו מרחקים קבועים ובהתאם להוראות היצרן. שימו לב שהנקודות שסימנתם בתחילה הם נקודות ההתחלה והסוף של המסילה.
  • אחרי שסימנתם את המקומות המתאימים לקביעת היתדות תוכלו להתקין אותם תוך הקפדה בעזרת פלס שהם קבועים בקו ישר. לבסוף תוכלו להתקין את המסילה עצמה, גם כאן תוך בדיקה שהמסילה ישרה ואופקית לחלוטין. היעזרו בהוראות היצרן של הווילון.

התקנת מסילה עבור קיר המכוסה בווילונות

כפי שציינו בפוסט קודם, לפעמים אנחנו מעוניינים לכסות את הקיר כולו בווילון ולא את החלון בלבד, או לצרף מספר וילונות לסלון בצורה כזו שתכסה חלק נכבד מהקיר שלנו. כאן סדר הפעולות מעט שונה:

  • מדדו את אורכו ורוחבו של הקיר שלכם עוד לפני רכישת הווילון. בדרך כלל כאשר מעוניינים לכסות קיר, בוחרים בווילון שרוחבו גדול פי 1.5-2 מרוחב הקיר (לקבלת אפקט משתפל).
  • מדדו את המרחק בין קצה הווילון לבין השקעים והחבקים אליהם מתחברת המסילה. כדאי לשמור מרחב מספיק בין המסילה לפינת התקרה כך שיהיה מקום לקצה הווילון לטובת מראה נקי והולם.
  • מצאו את הנקודות המתאימות לחיבור יתדות הבסיס משני קצותיו של הקיר. שימו לב שככל שהמסילה ארוכה יותר, או שהווילון כבד יותר, נדרשות יותר נקודות תמיכה לאורך הקיר על מנת למנוע כיפוף או שבירה של המסילה.
  • התקינו את היתדות הראשונים משני צידי הקיר בהתאם להוראות היצרן. יש להשאיר מקום משני הצדדים אם אתם מעוניינים לאפשר לווילון להתקפל או להוסיף תוספות בד דקורטיביות.
  • התקינו את שאר היתדות בהתאם להוראות היצרן ובמרחקים שווים.

וכמה עצות שימושיות לסיום

  • באופן כללי, עבור תקרות נמוכות כדאי להתקין את המסילה גבוה יחסית. וילונות גבוהים נותנים תחושה של גובה נוסף לחדר.
  • אם הווילונות שלכם הם בעלי לולאות עבות לתלייה, הקפידו להתקין את המסילה בגובה כזה שימנע כניסת אור דרך הרווחים שבין הלולאות.
  • עבור וילונות כבדים במיוחד כדאי לעגן את היתדות לקיר כדי למנוע נפילה או שבירת המסילה.

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תאמינו או לא, אבל טפטים לקיר עושים קאמבק! מעצבי פנים נורא אוהבת לעשות שימוש עם טפטים מעוצבים. למה? כי היום יש עיצובים חדשים וסטייליסטים לבתים. טפטים מעוצבים שיכולים להעניק שיק מיוחד לכל חדר. הם מעניקים מימד שונה של אופי לכל חדר. אז אם אתם מחפשים טפטים לקיר, בידקו את הטפטים המעוצבים שלנו. מגוון טפטים המותאמים לכל חדר וחדר.
וילונות בד הם פיתרון עיצובי טקסטילי פשוט וזול על מנת להשלים את עיצוב החדר או הסלון שלכם. יש לנו מבחר גדול של דוגמאות וסגנונות. אל תוותרו על וילון לחדר, הוא מעשיר ונותן תחושה ביתית וחמימה
[wc_errors]