חמימות ופרטיות בעזרת וילונות

אלמנטים עיצוביים חשובים בכל בית

הבית שלנו מורכב מאלמנטים עיצוביים שונים, החל מפרישת החלל הפנימי, דרך צבע הקירות והתקרה ועד לחלונות. אלו מאפשרים לנו חיבור לסביבה, ומביאים את הסביבה אלינו הביתה. אולם, מבלי להפחית מחשיבות הסביבה והחיבור שלנו אליה, לא תמיד נרצה להיות חלק ממנה – לעיתים כל רצוננו הוא ליהנות מהחמימות והסביבה המוגנת של הבית.

שימוש בווילונות

אחד האלמנטים שמעניקים למקום תחושת בית הוא הווילון. מעבר לפרטיות שהוא מאפשר, הווילון משלים את הקו העיצובי של הבית, ועמו את התחושה שאנו מבקשים לייצר בסביבה הביתית והבטוחה שלנו. קשה לבטא זאת במילים, אולם יש משהו בטוח בווילון סגור, המייצר מעין תחושה של בידוד והגנה מוחלטת. ניתן לקשור את החמימות עם המראה הטקסטילי והביתי שמקנה הווילון, בדומה לתוספת שמקנה המפה לשולחן האוכל.

הווילונות הם המשפיעים העיקריים על האווירה שנרצה לייצר בחלל, בין אם מדובר בסלון, בחדר שינה או במשרד. וילונות בצבעים חמים ישרו אווירה של חמימות ורוגע, בעוד שווילונות בצבעים קרים ישרו אווירה נקייה וקרירה.

וילונות גלילה

ישנם סוגים רבים של וילונות. רובנו מכירים את הווילונות הקלאסיים, אלו שתלויים על מוט, אולם כיום קיימים סוגים רבים של וילונות, בדגמים עדכניים ומודרניים. אחד השדרוגים שנוספו בשנים האחרונות וכיום ניתן למצאו בבתים רבים הוא וילון גלילה. היתרון של וילון זה, מעבר לצורתו המודרנית, היא הפשטות שבפתיחתו וסגירתו, העובדה שאינו תופס נפח, וכן העובדה שהוא מעניק כיסוי מלא לחלון. ניתן למצאו במספר רב של וריאציות כמו הווילון הרומאי, וילון מיקדו ואחרים. וילון רומאי מהווה דוגמא טובה לווילון המאפשר לנו חמימות ופרטיות במקביל לעיצובו המודרני, התואם כמעט לכל בית. בין יתרונותיו נמנית גם סגירתו ההרמטית, המאפשרת מחד פרטיות מושלמת, ומאידך משחק נעים ומעניין עם האור הבוקע מהחלון.

כאשר אנו באים לרכוש וילון, השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו היא מהו ייעודו. בעוד שווילון למטבח מיועד בעיקר לנוי, לווילון המיועד לחדר שינה ישנה חשיבות כפולה – גם במתן האווירה, וגם בהצללת החדר. אגב לעניין ההצללה ניתן לציין שוב את הווילון הרומאי, אשר עונה בצורה טובה מאד על שני הפרמטרים האלו.

עיצוב מודרני

הווילון יכול להוות גם מרכיב משלים לעיצוב המודרני, המתאפיין בקווים ישרים ומינימליים, ודוגל בכמה שפחות אלמנטים. את האופי הקר והתעשייתי של העיצוב המודרני ניתן לאזן באמצעות התקנה של וילון, אשר יעניק את התחושה הביתית. וילון גלילה (וילון רומאי אמרנו?) בצבעים בהירים, יכול להוות דוגמא לתוספת נהדרת לכל חלל שעוצב באופן מודרני, מעצם היותו מודרני בעצמו.

כך או כך, לא ניתן להתעלם מן החשיבות והערך המוסף שמקנה הווילון. בסופו של דבר, הווילון הוא החותם הסופי של הבית, והמשפיע העיקרי על האווירה בכל חלל. אלו, יחד עם ההשקעה המינימלית (הן במובנים של זמן עבודה והן במובנים של כסף), הופכים את הווילון למרכיב אטרקטיבי ומהותי בעיצוב הבית.

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תאמינו או לא, אבל טפטים לקיר עושים קאמבק! מעצבי פנים נורא אוהבת לעשות שימוש עם טפטים מעוצבים. למה? כי היום יש עיצובים חדשים וסטייליסטים לבתים. טפטים מעוצבים שיכולים להעניק שיק מיוחד לכל חדר. הם מעניקים מימד שונה של אופי לכל חדר. אז אם אתם מחפשים טפטים לקיר, בידקו את הטפטים המעוצבים שלנו. מגוון טפטים המותאמים לכל חדר וחדר.
וילונות בד הם פיתרון עיצובי טקסטילי פשוט וזול על מנת להשלים את עיצוב החדר או הסלון שלכם. יש לנו מבחר גדול של דוגמאות וסגנונות. אל תוותרו על וילון לחדר, הוא מעשיר ונותן תחושה ביתית וחמימה
[wc_errors]