עיצוב הבית בעזרת וילונות

חמימות ופרטיות בעזרת וילונות

לא אחת אנו מוצאים עצמנו במצב שבו אנו נדרשים לבצע שינוי בעיצוב הבית. רובנו נתקלים בכך עם מעבר לדירה חדשה, או בעקבות תחושת מיצוי ושעמום לאחר שנים של מגורים תחת אותה התפאורה. הפתרון? אפשר לקחת אדריכל ומעצב פנים, לתכנן שיפוץ, להזיז קירות, להחליף רצפה וחלונות ולצבוע את כל הבית. לחילופין, אפשר לעשות זאת בצורה פשוטה יותר, באמצעות ביצוע שינויים פשוטים אך רוחביים.

אחת האפשרויות היעילות ביותר היא שימוש בווילונות, שהם דרך פשוטה ויעילה מאד לעצב את הבית. אפשר להסתכל עליהם כעל פריטי לבוש של הבית. סוג הווילון (וילון הזזה או וילון גלילה?), מרקם הבד והגוון ישפיעו רבות על האווירה שיש בבית. נסו לפרק פעם וילונות מחלל גדול – תיווכחו לדעת שהבית נראה ריק בלעדיהם, ניתן אף לומר “עירום”.

מצד שני, כמו כל בגד אחר, וילונות מחייבים תחזוקה וניקוי, ואי ביצוע פעולות אלו משול ללבישת בגדים מלוכלכים. אחת לתקופה יש לכבסם, מה שלרוב כרוך בפעולות רבות, החל מפירוק הווילונות, כיבוסם באופן המתאים לסוג הבד, ייבושם, גיהוצם, ותלייתם המחודשת. אין ספק כי מדובר בפעולה מורכבת. יחד עם זאת, קיימים סוגים רבים של וילונות הכוללים פתרונות רבים, גם לנושא זה.

בחירה בסוג הווילון המתאים

לווילונות מספר שימושים, החל מפרטיות, דרך הצללה וכמובן מתן הקו העיצובי של החלל, ולכן בחירה נכונה של וילון צריכה לענות על הצרכים הספציפיים שאותם הוא אמור למלא. הבחירה בסוג הווילון המתאים טומנת בחובה בחירות רבות, כגון סוג הבד, גוון, מנגנון התלייה, וכן פרמטרים רבים ואחרים. על כן, בבואנו לבחור וילון, עלינו לבחון שתי קטגוריות עיקריות:

קו עיצובי

תפקידו העיקרי של הווילון ומשימתו החשובה מכל היא שאלת העיצוב. הווילון הנבחר צריך להתאים לרהיטים שבדירה, לגוון הקירות ורצוי גם הרצפה. ככל שאלו יהיו בעלי מכנה משותף נרחב יותר, הקו העיצובי של הבית יהיה אחיד ומרשים יותר. בעוד שווילון אלגנטי מהודר יתאים לחלל מסוים, חלל אחר ידרוש שימוש בווילון מבד קל יותר. במסגרת זו, עלינו להידרש לסוגיות שונות כגון מראה הווילון (סוג הבד, מספר השכבות, כיווצים וכו’), סוג המנגנון האם נרצה וילון רומי, וילון גלילה, או וילון רינגים?

פונקציונליות

לצד הפן העיצובי, קיימים יתרונות רבים בשימוש בווילונות. השאלה הנשאלת היא האם הווילון מיועד לנוי בלבד, או שעליו למלא משימות נוספות. לדוגמא, האם ידעתם כי קיימים וילונות אקוסטיים, העוזרים למנוע חדירת רעשים? על אותו משקל, במקרה שבו נדרשת הצללה נבחר בווילון כהה יותר מבד או חומר אחר האטום לחום ולשמש. ניתן גם לבחור וילון מחומר הדוחה אבק וקל לניקוי, ובכך לחסוך את תהליך הפירוק והניקוי, כפי שתואר לעיל.

ומה עושים כאשר קיים ניגוד אינטרסים בין העיצוב לפונקציונליות? לדוגמא בחדר שינה שטוף שמש שבו נדרשת הצללה כהה, אולם גוון הקירות מחייב שימוש בווילונות בהירים, שאינם יעילים בהחשכת החדר. ובכן, במקרה זה ניתן לעשות שימוש בשני וילונות – וילון להצללה (למשל וילון גלילה), שניתן להשאיר סגור במשך רוב הזמן, ומעליו וילון בד לנוי.

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תאמינו או לא, אבל טפטים לקיר עושים קאמבק! מעצבי פנים נורא אוהבת לעשות שימוש עם טפטים מעוצבים. למה? כי היום יש עיצובים חדשים וסטייליסטים לבתים. טפטים מעוצבים שיכולים להעניק שיק מיוחד לכל חדר. הם מעניקים מימד שונה של אופי לכל חדר. אז אם אתם מחפשים טפטים לקיר, בידקו את הטפטים המעוצבים שלנו. מגוון טפטים המותאמים לכל חדר וחדר.
וילונות בד הם פיתרון עיצובי טקסטילי פשוט וזול על מנת להשלים את עיצוב החדר או הסלון שלכם. יש לנו מבחר גדול של דוגמאות וסגנונות. אל תוותרו על וילון לחדר, הוא מעשיר ונותן תחושה ביתית וחמימה
[wc_errors]