משחקי אור וצל בבית

אחד המרכיבים שמשפיעים יותר מכל דבר אחר על עיצוב הבית הוא האור: מלבד הכמות שנכנסת לבית, ישנה חשיבות רבה גם לצבע האור, והדבר בולט מאד בין הסוגים השונים של גופי התאורה: כפי שרבים מאיתנו מכירים, ישנו הבדל מהותי בין מנורה צבעונית  למנורה בצבעים “טבעיים”, וגם אם המנורה אינה צבעונית, ישנם הבדלים רבים בין צבע לבן לצהוב למשל, ובין צהוב עז לצהוב עדין.

כל בחירה הופכת לחשובה

כדי לבחור מה הכי מתאים לכם לעיצוב הבית, עליכם להתרשם קודם כל מסוגי המנורות: ישנן כמובן מנורות בעוצמות תאורה שונות, וכן ניתן לשחק עם תפוצת האור על ידי האהיל: כך, גם נורה שמאירה מאד חזק, תשרה אווירה מיוחדת אם היא תכוסה באהיל עבה. ומלבד כל אלה – ישנה חשיבות רבה כמובן גם לגודלו של גוף התאורה, לצורתו ולמיקום הנבחר עבורו בבית (מיקום מרכזי, שולי או אפילו נסתר). על ידי בחינה ובידוד של כל אחד מהפרמטרים הללו, יהיה לכם קל יותר לבדוק מה אתם רוצים, וכך להתאים את גופי התאורה האופטימליים לבית שלכם.

תאורה טבעית

אחת המתנות שהטבע העניק לעיצוב הבית, היא שניתן לשחק עם התאורה בצורה שונה לחלוטין בין שעות היום ובין שעות הלילה.כל בית שיש בו חלונות ממש הופך את פניו בשעות השקיעה, הדבר מהווה אתגר עיצובי מעניין ומהנה. אך מקובל לחשוב משום מה, שעם תאורה טבעית לא ניתן לשחק – ושכל הבתים מוארים באופן דומה. טענה זו נכונה אמנם במקרה שלא חושבים מחוץ לקופסא, אך בהחלט אין לראות בה קביעה סופית ונחרצת, מאחר וישנם שלל פתרונות יצירתיים להתקנת וילון או וילונות בחדר.

לראות בהתקנת וילון הוספה של גוף תאורה

אם נבחן את הפונקציות הרבות שיש לוילונות, נראה שיש להם לא מעט מהמשותף עם הפרמטרים אותם מנינו קודם של גופי התאורה. כך, ניתן להתייחס אליהם כמווסתי תאורה, ואף הרבה יותר מכך. וילון גלילה זברה למשל, הוא אחת ההמצאות היותר מעניינות בתחום זה, וביכולתו להביא לשינויים מרחיקי לכת במשחק האור והצל של התאורה הטבעית: וילון גלילה זברה למעשה מורכב מפסים באורך אחיד של וילון, כאשר בין פס לפס קיים רווח. עובדה זו הופכת את חדירת האור לאופיטמלית – מכיוון שכך נכנס הרבה מאד אור, אך במידה שאינה מסנוורת.

וילון גלילה זברה – לשחק עם הצבעים מבלי להתפשר על כמות האור

יתרון חשוב נוסף שמציע וילון גלילה זברה, הוא בעובדה שהוילון יכול להיות צבעוני – וכך להשפיע רבות על האור הנכנס הביתה, באמצעות שינוי הצבע שלו. מקובל משום מה לחשוב שוילונות “מתוחכמים” שכאלה חייבים להגיע בעיצוב אחיד – נקי ולבן, המתאים לאווירה משרדית, אך למען האמת ניתן לבחור את הוילון מבין שלל עיצובים וצבעים, ולהפוך את הבית לחגיגה עיצובית של יצירתיות וביטוי הטעם האישי.

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תאמינו או לא, אבל טפטים לקיר עושים קאמבק! מעצבי פנים נורא אוהבת לעשות שימוש עם טפטים מעוצבים. למה? כי היום יש עיצובים חדשים וסטייליסטים לבתים. טפטים מעוצבים שיכולים להעניק שיק מיוחד לכל חדר. הם מעניקים מימד שונה של אופי לכל חדר. אז אם אתם מחפשים טפטים לקיר, בידקו את הטפטים המעוצבים שלנו. מגוון טפטים המותאמים לכל חדר וחדר.
וילונות בד הם פיתרון עיצובי טקסטילי פשוט וזול על מנת להשלים את עיצוב החדר או הסלון שלכם. יש לנו מבחר גדול של דוגמאות וסגנונות. אל תוותרו על וילון לחדר, הוא מעשיר ונותן תחושה ביתית וחמימה
[wc_errors]